Ruszyły zapisy do Szkoły Strategii Marki

150x110

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR we wtorek 13 listopada rozpoczęło rekrutację do 9. edycji Szkoły Strategii Marki. Jest to unikatowy w Polsce projekt edukacyjny współtworzony przez wybitnych specjalistów z bogatym doświadczeniem w różnych dziedzinach szeroko rozumianej komunikacji marketingowej. Kurs skierowany jest zarówno do pracowników agencji reklamowych, interaktywnych, PR i domów mediowych, jak i kadr działów marketingu poszczególnych firm. Zajęcia będą trwały od 25 stycznia do października 2013 roku.


Program 9. edycji Szkoły Strategii Marki obejmuje bloki tematyczne poświęcone m.in.: badaniom w komunikacji marketingowej, konstruowaniu i roli marki, CSR, tworzeniu i wdrażaniu strategii komunikacji, PR, Interactive, planowaniu mediów czy mierzeniu efektywności prowadzonych działań. Zajęcia będą odbywały się co dwa tygodnie – w piątki i soboty, w grupie liczącej od 30 do 35 osób.

Warsztaty w SSM prowadzone są przez wiodących strategów – praktyków z wieloletnim doświadczeniem w pracy nad polskimi i zagranicznymi markami. Podczas kursu wielką wagę przykłada się do możliwości konfrontacji poglądów i czerpania wiedzy praktycznej, wynikającej z doświadczenia wykładowców. Przy okazji nadchodzącej edycji pewną nowością jest postawienie przez organizatorów jeszcze większego nacisku na zestawienie różnych perspektyw na komunikację marketingową – coraz więcej wykładów prowadzonych jest wspólnie przez praktyków z agencji oraz osoby reprezentujące stronę marketerów. Przewaga zajęć praktycznych nad teorią jest szczególnie ważna na tak dynamicznym rynku, który stale definiuje się na nowo, podążając za rozwojem nowych technologii, konwergencją mediów, a w szczególności za konsumentem i jego potrzebami.

– Szkoła Strategii Marki jest dla nas projektem niezwykle istotnym. Dzięki niemu odpowiadamy na zapotrzebowanie edukacyjne marketerów, kadr agencji oraz domów mediowych, przez co w znacznym stopniu przyczyniamy się do poprawy jakości świadczonych usług z zakresu komunikacji marketingowej. Pozwala to również na osiąganie wyższej efektywności prowadzonych działań oraz pozytywnie wpływa na relacje, wzajemne zrozumienie i współpracę na linii: klient – agencja. Dlatego tym bardziej cieszy nas duże zainteresowanie wokół kursów i warsztatów organizowanych w ramach SSM – tłumaczy Paweł Tyszkiewicz, Dyrektor Generalny Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.   

Szkoła Strategii Marki powstała w 2005 roku i od początku jej organizatorem jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Pierwszym z powodów, dla których powołano SSM jest ciągle niedostateczna wiedza części branży z zakresu komunikacji marketingowej, która opiera się głównie na doświadczeniu zdobytym w trakcie pracy. Często specjalistom w danej dziedzinie brakuje umiejętności holistycznego spojrzenia na proces, jakim jest realizacja strategii komunikacyjnej. Jednym z zadań SSM jest sprawienie, aby pracownicy zajmujący się poszczególnymi aspektami komunikacji marketingowej potrafili podejść do danego tematu z różnych perspektyw. Drugim powodem działania SSM jest fakt, że w wielu przypadkach marketerzy, jak i pracownicy agencji zbyt mało uwagi i nacisku kładą na strategiczne postrzeganie i planowanie rozwoju danej marki, co doprowadza często do błędnych decyzji, braku spójności i w efekcie końcowym – nieosiągnięcia założonego pierwotnie celu. Szkoła jest także odpowiedzią na dynamikę zmian obecnych we współczesnej komunikacji marketingowej. Wielu pracowników poszczególnych firm nie ma czasu, by na bieżąco śledzić trendy, powstające narzędzia i nowe metody komunikacji. Szkoła Strategii Marki istnieje również po to, aby wiedzę tę przybliżyć, uzupełnić
i uporządkować.

W celu zapoznania się z pełną ofertą i programem SSM należy wejść na stronę internetową: http://www.ssm.edu.pl/ albo bezpośrednio skontaktować się mailowo, bądź telefonicznie z Anetą Rzadkiewicz, managerem projektu (tel.: (22) 898-84-25, aneta.rzadkiewicz@sar.org.pl).